#wordsfromtheheart

This was posted today from a friend on Facebook. We felt it was important to share her words…


This post comes from heart full of agony of what is going on with our poor animals.


Year 2020 Corona Virus came and changed our lives. We stayed home and started worrying about what the future holds for us. We were in lockdowns and were home protecting ourselves and the people we love from that mysterious pandamic that struck the world.


Guess who was happy and able to breath. The whole universe was relaxing breathing with ease. Air, water and land all were happy that we were indoors.


We started feeling down and suddenly thought that the best thing we can do for our selves and children is to adopt an animal. A kitten puppy cat or dog. They came to our lives and helped us fight anxiety fear and depression. Two years later our lives came back to normal and we were back on the streets. Some of us bonded with those amazing souls and they became family since corona taught us the meaning of cherishing life and everyone in it. Others felt that since we are back to our old normal life we don't need those pets anymore. Let's just dump them anywhere or sell them to horrible pet markets. It's not like we were good humans in the first place. We just had a situation and looked after ourselves.


After all we are greedy selfish and inconsidete living beings. So what is going on now?

You dump animals they suffer get sick die.

You sell them to animal markets they get sick and die.


You don't care do you It's not like two years meant anything to you It's not like this living voiceless soul was family.


A man once told a man of religion a story. He said to him I was a reckless young man driving with my friends I saw a mother with her baby puppies. I told my friends watch how I will scare them. He did and they were running for their lives he didn't stop he kept on going until he killed one puppy and left proud anyhow God isn't going to punish him for killing a puppy. He saw the mother moaning and crying for her killed baby. He married forgot about it and had a boy this boy grew and become a young man ready to go to university. While he was preparing for his university paper he was crossing the road a car came and hit him. The man rushed to his boy and all he was able to think of while his son died between his arms was the image of the puppy he killed as a young man and the mother crying near her puppy's blooded body.

You are no different from that man. You threw these animals to their horrible fate. If you think God will let go this you are wrong.


Think again before you dump your pet.



في عام 2020 جاء فيروس كورونا وغير حياتنا. بقينا في المنزل وبدأنا نشعر بالقلق بشأن ما يخبئه لنا المستقبل. كنا في حاله إغلاق وكنا في المنزل نحمي أنفسنا والأشخاص الذين نحبهم من هذه الجائحة الغامضة الذي ضربت العالم

خمن من كان سعيدا وقادرا على التنفس. كان الكون كله يتنفس الصعداء. الهواء والماء والأرض كانوا جميعا سعداء لأننا كنا في الداخل

بدأنا نشعر بالإحباط واعتقدنا فجأة أن أفضل شيء يمكننا القيام به لأنفسنا وأطفالنا هو تبني. قطة جرو قطة أو كلب. لقد جاءوا إلى حياتنا وساعدونا في محاربة الخوف من القلق والاكتئاب. بعد عامين عادت حياتنا إلى طبيعتها وعدنا إلى الخروج الى العمل وغيره. ارتبط بعضنا بتلك الأرواح وأصبحوا عائلة منذ أن علمتنا كورونا معنى الاعتزاز بالحياة وكل من فيها. شعر آخرون أنه منذ أن عدنا إلى حياتنا الطبيعية القديمة ، لم نعد بحاجة إلى تلك الحيوانات الأليفة. دعونا فقط نتخلص منها في أي مكان أو نعرضها للبيع في أسواق الحيوانات الأليفة المرعبة. ليس الأمر كما لو كنا بشرا جيدين في المقام الأول. كان لدينا فقط موقف واعتنينا بأنفسنا. بالاخير نحن كائنات حية أنانية جشعة وغير متحابة. إذن ما الذي يحدث الآن؟ أنت ترمي الحيوانات الى الشارع وينتهي بهم المطاف الى المرض والموت. أنت تبيعها إلى أسواق الحيوانات وينتهي بها المطاف الى المرض والموت.أنت لا تهتم ب أمرهم أليس كذلك. لأن الأمر كما لو أن عامين لم يعني أي شيء بالنسبة لك كما أن هذه الروح الحية التي لا صوت لها كانت عائلة وظنت أنك عائلتها.

أخبر رجل ذات مرة شيخ دين قصة. قال له كنت شاب متهور أقود سيارتي مع أصدقائي رأيت أما مع جرائها الرضيعين. قلت لأصدقائي شاهدوا كيف سأخيفهم. لقد فعل ذلك وكانوا يركضون من أجل حياتهم لم يتوقف عن الاستمرار حتى قتل جرو واحد وغادر فخورا على أي حال لن يعاقبه الله على قتل جرو. رأى الأم تئن وتبكي على طفلها المقتول. مرت الايام تزوج وأنجب صبيا ونسي ذابك الموقف. كبر هذا الصبي وأصبح شابا مستعدا للذهاب إلى الجامعة. وبينما كان يستعد ل بدء حياته الجامعية، كان يعبر الطريق وجاءت سيارة وصدمته. هرع الرجل إلى ولده والشيء الوحيد الذي جاء بباله أثناء وفاة ابنه بين ذراعيه هو صورة الجرو الذي قتله عندما كان شابا والأم تبكي بالقرب من جثة جروها الملطخة بالدماء

أنت لا تختلف عن ذلك الرجل. لقد رميت هذه الحيوانات إلى مصيرها الرهيب. إذا كنت تعتقد أن الله سيترك هذا فأنت مخطئ

فكر مرة أخرى قبل التخلص ورمي حيوانك الأليف

#q8instagram #kuwait #stopanimalcruelty #pets #kuwaitlife #q8insta #fypシ #followers #followus #followforfollowback #q8 #q8photo #uae #uaelife #bahrain #saudi #saudiarabia #qatar #oman #usa #canada #dubai #abudhabi #jordan #eygpt #europe #rescue #rescuedog #rescuecats #rescuer #dog #doglife #doglover #dogsofinstagram #cats #cat #stopdumping #catlover #catsofinstagram #teachyourkids #teachyourchildrenwell #teachthemyoung #TeachYourKidsToBeKind #humansbekind #bekind #bekindtoanimals

35 views0 comments

Recent Posts

See All